Sterne.

by - Dezember 11, 2013


Meine liebste Form in der Weihnachtszeit ist der Stern. Genauer gesagt, der fünfzackige Stern. Ich weiss auch nicht, immer wenn ich einen Stern sehe, und der dann auch noch hübsch ist, muss ich ihn haben. So haben sich im Laufe der Zeit eine ganze Menge Sterne in meine Weihnachtskisten eingefunden. Und jedes Jahr freue ich mich aufs neue, wenn ich sie wieder Anfang Dezember auspacke.


Der Ikea-Kronleuchter im Wohnzimmer ist erneut zu einem Sternenkronleuchter mutiert. Ich habe mich dieses Jahr zurückgehalten (ja, echt! Letztes Jahr war er voller), damit man auch noch die einzelnen Sterne erkennt. Es hängen rote und rotbraune aus Plastik, hölzene mit Silberfolie, welche aus Stahl und Sterne aus Birkenrinde.


Die Invasion breitet sich dieses Jahr auch im Gäste-WC aus, Sterne an den Fenstern.


Ich konnte die Frösche nicht einfach wegräumen, also mischt sich hier ein wenig Alltag mit Weihnachten.


Man sollte auch Kompromisse eingehen können... Im Gegenzug zu gefühlt tausend Sterne dürfen auch ein paar Weihnachtsobjekte von meinem Mann sich zeigen. Hier ein kleiner Mix von uns beiden.

/// /
Rakastan tähtiä! Joka kerta kun näen jonkun mielenkiintoisen tähden mun on pakko ottaa se mukaan. Vuosien mittaan on jo kertynyt iso määrä tähtiä mun joululaatikoihin. Ja joka vuosi iloitsen, kun pääsen koristelemaan niilä joulukuussa.
Koristelin taas Ikean lampun parilla tähdellä (viime vuona kyllä oli enemmän!). Ja tähtiinvaasio on myöskin ylttänyt alakeran wc:hen. Ikkunat täynnä tähtiä. Ja kun välillä pitää tehdä kompromissejä, niin pieni juttu se oli sallia mun miehen koristeesineet esille, jos vain tähdet pääsee laatikoista.

You May Also Like

2 Kommentare

  1. Hei! Löysin blogisi Kotipalapeli-blogin kautta ja jäin heti koukkuun! Olen itse asunut nyt vuoden päivät Saksassa opiskelujen takia, ja miettinyt blogien suurkuluttajana monesti miten kivaa olisi lukea blogeja myös saksaksi. Blogiasi on mukava lukea, sillä jos en jotain ihan ymmärrä, yleensä sanalle löytyy käännös postauksen lopusta :) Harmikseni lähden jo helmikuussa taas takaisin Suomeen, mutta jään ehdottomasti lukemaan blogiasi :) Mukavaa joulun odotusta!

    Suosittelen myös poistamaan blogien kommentoinnista sanavahvistuksen, helpottaa huomattavasti kommentointia :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Hei, ja kiva että löysit minut! Nämä yhdenvedot suomeksi ovat myös minulle kieliharjoitusta, suomi kun ei ole mun vahvempi äidinkieli. Hauska seikka, jonka huomasin: tekstit eroaa välillä, kun ajattelen sillä kielellä, jolla kirjoittelen. Sekä joitakin juttuja tarvitsee selittää yhdellä kielellä enemmän, kuin toisella, kun suomalaiset / saksalaiset eivät tiedä taustoja. Esim. saksalaiset eivät tiedä, mitkä ovat perussukat, eli sitä tartee sitten selittää enemmän.
      Sullekin mukavaa joulun odotusta!

      Löschen

Datenschutzhinweis: Mit der Nutzung dieses Formulars erklärst Du Dich mit der Speicherung und Verarbeitung Deiner Daten, wie IP-Adresse, Email oder Namen durch diese Website einverstanden. Hier findest Du die Datenschutzerklärung und Widerrufhinweise.